Viktualiebrodern

Platshållare: En dikt

with 2 comments

En liten dikt från tågfåtöljen tittandes på landskapet

En text är en tanke

som redan är tänkt

som tänkaren textad

åt läsaren skänkt

——————–

Och tack vare texten

som läsaren tankar

kan ”hen” bidra till växten

av textade tankar

Written by viktualiebroder

27 november 2013 den 15:26

Publicerat i upphovsrätt

Tagged with , ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. He,he… henskligt rolig textväxt till växt.

    För någon av mig själv oförklarlig anledning… kom jag tänka på… nous poetikós vs nous pathetikós… som Aristoteles lär beskriva i texten ”Om Själen”, där nous poetikòs antas föreställa vårt kre aktiva förhållande till det som varde oss givet, nous pathetikós, såsom det redan retoriska språkandets materialiserade tecknens beskrivning av skriftens bok stav ering av intentionen med det vi kallar ”språket” dia logos.

    I akt och mening önskar jag brodern en
    God Jul och ett
    Gott nytt år.

    NIT

    Nils Tenmann

    10 december 2013 at 19:56

  2. En får tacke. Nånstans skall det där själsliga ut, och sällan men ändå leker jag lite med ord, efter större förebilder, om ”det som varder oss givet”.

    Förresten kandiderar jag i Piratpartiets provval till riksdagslistan. Jag vill väl vara ”sann” mot mig själv antar jag, och då hamnar man inte alldeles i huvudfåran utan tenderar att stöta bort. Men inte heller pantern kan ju ändra sina fläckar. Vi får se vad det blir av det. Jag känner ett ansvar att ställa upp, oklart mot vem, mot ”min nästa” kanske. Vem nu det är.

    https://mote.piratpartiet.se/showthread.php?t=39613

    viktualiebroder

    10 december 2013 at 22:19


Kommentera

