Viktualiebrodern

Tack för 2011

with 2 comments

Lite om bloggen

Jag skriver sällan om den här bloggen, men så här på årets sista kväll tänkte jag göra det. Det har gått bra under 2011. Antalet besökare har ökat från 45 till 71 per dag. Antalet prenumeranter från 6 till 11. Fast alla följer väl inte så aktivt längre kan jag tänka. Tack för att ni stått ut med mig.

För jag tycker själv att det blivit lite väl mycket bara reaktioner på det som står i tidningar. Vilket ger bra siffror, men inte alltid blir så särskilt intressant och ofta alldeles för polemiskt. Mycket idisslande av samma saker igen och igen.

Och så är det ju det här med att försörja sig och de sina, sköta sin hälsa och andra sådana världsliga ting…

Tänkte därför ta det lite lugnare under 2012. Känner att jag behöver läsa lite mer också för att reda ut några saker jag är osäker om, bara har lite känningar men inget riktigt stöd för.

Det finns dock några poster med material ”färdigt”, det vill säga det behövs ”bara” en dags, eller en halv dags arbete för att få till dem. Men den sortens tid sitter hårt inne… Därför alla dessa halvtimmesposter under 2011.

Sedan skall jag inte sticka under stol med att jag ser framåt mot riksdagsvalet 2014 och ser 2012 som ett mellanår.  Då är jag visserligen 55 år, Piratpartiets öden fram till dess är okända, det är osäkert om jag finner nåd i nomineringsprocessen och sedan skall jag dessutom locka personkryss i själva valet…

Så någon Riksdag för min del torde kunna uteslutas. Men eftersom jag tycker att jag har ett och annat att framföra som åtminstone skiljer sig, på gott eller ont, från de flesta bland andra kandidater (till exempel av vad som framgick av valpejl.se 2010 och av bloggarna på politometern.se), så kanske någon kan tänkas vilja rösta på mig som annars helst givit hela processen dj*****n.

Jag själv till exempel.

Tack för i år och ett bättre 2012 för er alla än för världen i genomsnitt önskar jag er, kära läsare och kommentatorer! (Jag är ju pessimistisk om framtiden…)

Written by viktualiebroder

31 december 2011 den 21:00

Publicerat i 1

Tagged with ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tack själv, vill jag gärna säga, för en angenämt inledd bekantskap i slutet av föregående och nu i och med det pågående för vidare och djupare bekantskap med den gode viktualiebroderns olika (av)handlingar. Jag böjer mig naturligtvis för den planering av din framtid som du antydningsvis anlägger argument för i din nyårshälsning, men nog skulle jag gärna kryssa för dig personligen oberoende av om det också var ett kryss på piraterna inför valet 2014. Det ska du inte tolka som att jag svalt dig med allt hull och hår. Lite prov på min politiska integritet har jag ju redan visat och mer exempel på det lär komma efter hand som det framgår här på din blog hur pass upptagen du vill vara med annat under året.

    God forts med livet och plikten att ge, ta emot och återgälda i lag om runt med barn, försörjning och piraterna.

    Nils Ivar Tenmann

    02 januari 2012 at 00:32

  2. Den här bloggen förtjänar många fler läsare. Du är en av de få som skriver om hoten med det kontantlösa samhället, något som alla blåögda medborgare inte har en aning om. Så jag hoppas att du fortsätter med det och tackar för året som varit.

    Ylva

    02 januari 2012 at 11:42


Kommentera

