Viktualiebrodern

Att fråga är ett smutsigt jobb

leave a comment »

…men någon måste göra det

Please Sir, may I have some more? (Oliwer Twist, i Charles Dickens bok med samma namn)

Jag skrev ett mail till valpejl.se som löd såhär

Hej

Jag noterar att ni följer ert public service-uppdrag och rapporterar objektivt och sakligt om kandidaterna i det förestående valet till riksdag, landsting och kommuner. Även om jag kanske inte anser att de objektiva och sakliga uppgifterna om ålder, taxerad inkomst och styrelseuppdrag är de mest relevanta kriterierna för hur jag själv röstar. Men det är nu er journalistiska bedömning av hur allmänintresset bäst tjänas. Av sig själv menar man sig känna andra, så kanske är det så ni resonerat.

Emellertid skulle jag vilja att ni länkade min person till min blogg så att de som då eventuellt gör sitt val efter andra kriterier än ålder, inkomst och styrelseuppdrag har en möjlighet att lära känna min politik och vilka lagar jag vill stifta respektive förändra om jag skulle få förtroendet att ingå i den lagstiftande församlingen.

Adress https://viktualiebrodern.wordpress.com

vänliga hälsningar, Bengt Jonsson

Länk till min person på valpejl http://valpejl.se/kandidat/37668/Bengt_Jonsson

Jag fick då detta svar som ingav vissa förhoppningar

Hej!

Med det här mailet vill vi bara dubbelkolla att du vill genomföra de ändringar du skrivit nedan. Var vänlig återkom med ett ”Ja” alternativt ”Nej, följande stämmer inte…” så snart som möjligt. Tack så mycket!

Jag var inte sen att svara i min tur

Ja🙂

Tack.

Jag fick då ett svar som inte lämnade något övrigt att önska vad objektivitet och saklighet anbelangar

Hej!

Du har tidigare fått ett mail som ber om bekräftelse gällande ändringar. Detta mail kan du bortse ifrån då ändringarna du efterfrågat ej kan genomföras. Tack för visat intresse för Valpejl!

Hehe.🙂

Det finns ingenting värre än att bli hängd i tysthet, skrev en gång Voltaire, Rien n’est si désagréable que d’être pendu obscurément. Men någonting har hänt de senaste 20 åren. Det går inte längre att bli hängd i tysthet. Orsaken heter (fanfar!) _________ (Något vi pirater gillar, åtta bokstäver, börjar på i…).

När förstår Sveriges Radio & tv att detta inte bara är en fluga, som folk snart tröttnar på? Anden har redan sluppit ur flaskan, nämligen. De kan inte längre hänga oss (eller andra småpartister) i tysthet. Gammelmedias Humle-Dumle-monopol på information har gått sönder och

All the king’s horses and all the king’s men
Couldn’t put Humpty together again

Anna Troberg listar piratkandidater som inte finner sig i att bli hängda i tysthet. Får se om jag sällar mig till dem senare.

Jag heter Bengt Jonsson och återfinns på plats 18 på Piratpartiets riksdagslista för Dalarna, Gästrikland, Jämtland och Västernorrland.

Ed: Via Beelzebjörn erfar jag att vi är inne. Självbevarelsedriften hos SVT tog alltså till slut överhanden😉

Written by viktualiebroder

28 juni 2010 den 14:42

Kommentera

