Viktualiebrodern

You talkin’ to me?

with one comment

Dags för en remake av Taxi Driver.

Det har gått lite rykten om att Martin Scorseses klassiska film Taxi Driver skulle spelas in på nytt.

Jag vet inte hur någon skulle kunna axla Robert de Niros mantel som huvudrollsinnehavare i den filmen. Det går fortfarande rysningar i mig när jag tänker på nedanstående monolog Travis Bickle har med sin hallspegel (och med sin tv också, tror jag)

You talkin’ to me? You talkin’ to me? You talkin’ to me? Then who the hell else are you talkin’ to? You talkin’ to me? Well I’m the only one here. Who the fuck do you think you’re talking to?

För mig som arg ung man betydde den filmen en del. Inte bara för den scenen (som du kan läsa mer om här).

Men i den nya filmen behöver Travis inte tala med spegeln. Eller tv:n. Det vore bara så sjuttiotal. Jag föreslår att han istället håller sin dialog med en av de talande övervakningskameror som företaget Nyx Security i Ludvika erbjuder. Falukuriren skriver idag, här.

Den sista meningen i artikeln är obetalbar. Det är grundaren Andreas Johansson Österberg själv som försäger sig

– Den är lite häftigt vi sitter här i Ludvika och styr polisbilar i Norge.

Vi förstår. Men nu är det så här att säkerhet inte åstadkoms genom att vi alla gemensamt tänder på, utan säkerhet nås på helt andra sätt än genom övervaknings- och kontrolldrogen.

Om Du tror som jag att nykterhet är en fördel när man beslutar i säkerhetsfrågor, så rösta på Piratpartiet den 19 september.

Nån måste hållas sig nykter i det här landet.

Jag heter Bengt Jonsson och återfinns på plats 18 på Piratpartiets riksdagslista för Dalarna, Gästrikland, Jämtland och Västernorrland.

Jag är spik nykter. Gnällspik!

Written by viktualiebroder

15 april 2010 den 12:20

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Jag ser i Dalademokraten att socialdemokraten Pär Nuder numera ingår i kameraövervakningsföretaget Nyx Securitys styrelse. Det är säkert privatekonomiskt fördelaktigt – det mesta talar för att det kommer att gå bra för Nyx Securitys framöver med deras talande övervakningskameror. […]


Kommentera

