Viktualiebrodern

Florian Hufsky – in memoriam

leave a comment »

Grundaren av PP i Österrike avliden

För sådär drygt 3 år sedan upptäckte jag att det också i Österrike bildats ett Piratparti. Det var innan tyskarna kommit så långt. Jag läste deras forum och minns vilket intryck det gjorde på mig att den som verkade vara den mest drivande, som skrev, som agiterade och argumenterade och organiserade försöket att med kort varsel få in tillräckligt med underskrifter för att få ställa upp i valen, var en kille med keps, drygt tjugo år gammal bara.

En sån entusiasm…Sen noterade jag för något halvår sedan att han inte längre verkade vara så aktiv, men tänkte att han hade gått vidare till civila uppgifter utanför PP. Eller kanske att det varit någon konflikt i partiet. Sånt händer ju.

Nu förstår jag att det måste ha varit något annat. Förra onsdagen lämnade han denna världen.

En internationell kondoleansbok finns här.

Österrikiska PP:s hemsida om Florian här.

Written by viktualiebroder

23 december 2009 den 20:16

Publicerat i Piratpartiet

Tagged with

Kommentera

