Viktualiebrodern

Piratpartiets kandidater

with one comment

Åtminstone alla med bloggar. Plus en till.

Maloki har gjort ett jättejobb och lagt upp alla Piratpartiets kandidater för nominering – med bloggar! Och jag fick vara med.

Eftersom jag själv kandiderar vill jag egentligen inte kommentera andra kandidater. Men jag måste få lyfta fram en kandidat som saknar blogg. Men som har en väldigt bra presentation: Daniel Kvarnström.

Här är hans text:

I denna tid av massövervakning & datalagring är jag en av de som sitter på andra sidan övervakningskameran. Jag har bland pirater det ovanliga yrket Väktare. Jag har en hel del att säga om hur vi gör vår värld och vardag tryggare; på riktigt! Att nå riksdagen är inte målet, det är då arbetet börjar!

Ja, det hade varit intressant att höra vad du har att säga. Och du hamnar på min lista när det är dags.

Jag är en lantbrevbärare

jag går i snö och is

och intet är mig kärare

än gå på detta vis

—————————

O Mästare, vars bud jag går kanhända

varför är mångas liv så rått och kallt?

Låt mig få gripa in en gång, en enda,

och till det bästa ordna allt!

(Hjalmar Gullberg:Den tänkande lantbrevbäraren)

Jag kandiderar som Bengt Jonsson för nominering till Piratpartiets listor till riksdagsvalet 2010.

Written by viktualiebroder

24 november 2009 den 12:39

Publicerat i Piratpartiet

Tagged with

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] en sådan lista. Förutom att jag redan talat om att två på den listan är Tess Lindholm och Daniel Kvarnström. Men de andra namnen tar jag med mig i […]


Kommentera

