Viktualiebrodern

Piratpolitik i Trafikutskottet, del 2

with 4 comments

Internet i glesbygden

Som jag skrivit om tidigare är en konsekvens av Piratpartiets syn på medborgerliga rättigheter på Nätet, att staten bör garantera en basförsörjning också i glesbygden, som nu ser Telia avlägsna luftledningar utan att alltid någon ersättning alls erbjuds.

Som ledamot i Trafikutskottet skulle jag arbeta för Glesbygdens basförsörjning av elektronisk kommunikation som en medborgerlig rättighet.

Jag heter Bengt Jonsson och återfinns på plats 18 på Piratpartiets riksdagslista för Dalarna, Gästrikland, Jämtland och Västernorrland.

Written by viktualiebroder

23 november 2009 den 21:53

Publicerat i Glesbygd, Kandidatur

Tagged with

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] jag har ju också en politik jag vill föra fram. Och jag har kunnat konstatera, lite till min förvåning och, faktiskt, besvikelse, att […]

  2. […] Jag har skrivit om detta som ett politiskt program här. […]

  3. […] med Internet i glesbygd och en Lex Margit för Kriminalvården är Försvara kontanter mina tre viktigaste valfrågor i […]

  4. […] del skäms jag inte heller: I min inte särskilt lyckade riksdagskandidatur 2010 hade jag ”Internet i Glesbygd” som den näst viktigaste Hjärtefrågan på Svt:s valpejl. Och i Piratpartiets […]


Kommentera

